Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace ve výuce anglického jazyka na prvním stupni
Piňosová, Bohdana ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
V současnosti je poměrně málo studií, které by se zaměřovaly na motivaci k učení se cizích jazyků u dětí. Tato diplomová práce se zaměřuje na postoj žáků prvního stupně k výuce angličtiny. Teoretická část sleduje pojem motivace z pohledu psychologie, pedagogiky i z pohledu současných výzkumů výuky cizího jazyka. Záměrem praktické části pak bylo prozkoumat, jaká je motivace žáků k učení se angličtiny a jaké aspekty výuky je mohou demotivovat. Cílem bylo získaná data zaznamenat, zanalyzovat, vyhodnotit a interpretovat. Výzkum byl proveden na menší pražské základní škole, ve které se s výukou anglického jazyka začíná ve třetím ročníku. Data byla získána nestandardizovaným dotazníkem s otevřenými i uzavřenými otázkami. Analýza byla potom provedena pomocí smíšeného výzkumu. Kvantitativní část analýzy, která sledovala oblíbenost předmětu angličtiny a hodnocení atraktivity jednotlivých aktivit ve výuce, byla provedena jako první. Kvalitativní část výuky pomocí otevřených otázek hledala odpověď na důvody, proč je výuka oblíbená, či neoblíbená a co motivuje žáky k učení se angličtiny. Výsledky dotazníkového šetření ukázaly, že většina žáků vnímá výuku jako atraktivní, nicméně nezanedbatelná část žáků s výukou spokojená zcela není. Překvapivým výsledkem bylo, že jsou s výukou v dané základní škole spokojeni...
Porovnání stravovacích návyků žáků 9. ročníku, kteří jsou členy Regionální fotbalové akademie, a žáků 9. ročníku běžných tříd na základní škole
NOVOTNÁ, Veronika
Práce se zabývá porovnáním stravovacích návyků žáků 9. ročníku, kteří jsou členy Regionální fotbalové akademie, a žáků 9. ročníku běžných tříd na základní škole. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké jsou skutečné stravovací návyky žáků 9. ročníku, kteří jsou členy RFA, a porovnat je se stravovacími návyky žáků 9. ročníku běžných tříd základní školy. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které zahrnují úvod i závěr. První a druhá část práce jsou tvořeny na základě teoretických poznatků pomocí rešerše odborné literatury zaměřené na dané vývojové období a na stravovací návyky. Třetí část představuje Regionální fotbalovou akademii jako projekt Fotbalové asociace České republiky. Čtvrtá část je zaměřena na realizaci pilotního šetření mezi cílovými skupinami a je zde uveden rozhovor s fyzioterapeutem RFA. Poslední kapitola obsahuje shrnutí a diskuzi výsledků.
Analýza komunikace producentů alkoholu na sociálních médiích
Štefan, Petr ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Oukropec, Jindřich (oponent)
Magisterská práce "Analýza komunikace producentů alkoholů na sociálních médiích" se zabývá marketingovou komunikací producentů alkoholu na sociálních médiích. Zkoumá období od 1. 1. 2020 do 31. 12. 2021. Práce si nastavuje cíl zmapovat marketingovou komunikaci producentů alkoholu na sociálních médiích do hloubky a zároveň vytvořit dostatečně široký kontext, ve kterém bude možné výsledky prezentovat. Téma marketingu alkoholu na sociálních médiích je v současnosti důležité, protože může přispívat k tvorbě závislosti na alkoholu, nebo tvořit překážky konzumentům alkoholu, kteří se snaží svou konzumaci omezit. První část práce ustanovuje teoretický základ marketingu na sociálních médiích a právních regulací reklamy na alkohol. Druhá část práce obsahuje smíšený výzkum, který obsahuje jak kvantitativní, tak kvalitativní výzkumné metody. Výsledky každé metody jsou nejprve interpretovány samostatně a následně jsou výsledky obou výzkumů spojeny v závěru a prezentovány dohromady.
: Studium v zahraničí jako příležitost pro osobnostní a profesní rozvoj budoucího učitele
Horáková, Štěpánka ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá rolí, kterou může mít zahraniční studijní pobyt u budoucího učitele. Zkoumá, které oblasti profesní přípravy mohou být pobytem nejvíce ovlivněny a jak je tato zkušenost posouvá v osobní rovině. Teoretická část popisuje studium v zahraničí, především se zaměřuje na program Erasmus+ pro pregraduální studenty učitelství na 1. stupni. Druhá kapitola argumentuje fáze nabývání učitelské profese a možný vliv studia v zahraničí na ně. Všímá si především vlivu na profesní rozvoj studenta. Poslední kapitola teoretické části práce se zabývá vlivem zahraničního pobytu na rozvoj učitelské osobnosti, a to včetně nabývání klíčových kompetencí. Praktická část je smíšeným výzkumem s cílem zjistit, jak studium v zahraničí rozvíjí budoucí učitele v rámci jejich osobnostních a profesních kompetencí. Analyzuje zkušenosti a subjektivní reflexi účastníků zahraničního pobytu. Data jsou sbírána smíšeným výzkumem pomocí míchání metod, kdy se střídá metoda kvalitativní, kvantitativní a na závěr opět kvalitativní. Nejprve je pozornost věnována hloubkové reflexi konkrétního zahraničního studijního pobytu, poté analýze míry možného vlivu zahraničních pobytů na studenty pedagogické fakulty skrze dotazník a následně rozhovorům s vybranými respondenty. V závěru dochází ke shrnutí klíčových...
Hudební postoje dětí a jejich hodnotová orientace
Stratil, Petr ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
3 Abstrakt Zkoumání hudebních preferencí ve vztahu k dalším aspektům lidského života má dlouhou tradici. Předkládaná práce je zaměřena na zkoumání hudebních preferencí v souvislosti s hodnotovou orientací. Výzkum probíhal smíšenou formou za použití jednak dotazníku, tak především polostrukturovaného rozhovoru, který byl veden s 18 žáky ve věku 16 let. Významnou součástí výzkumu byl zvukový dotazník, jehož cílem bylo především ujasnění těch žánrů, se kterými nemá dotyčný respondent příliš zkušeností. Výsledky zvukového dotazníku byly následně využity jako východisko pro rozdělení respondentů do preferenčních skupin a dále pro porovnání těchto skupin v návaznosti na určité hudební postoje, domácí hudební prostředí a především hodnotové preference. Celkové výsledky výzkumu poukazují na velmi mírné tendence k určitým skupinovým specifikům u respondentů preferujících hip hop, metal a klasickou hudbu. Naopak prokazatelný je vliv domácího hudebního prostředí na formování hudebních preferencí. Nečekaným výsledkem šetření je pak zjištění, že posluchači při použití zvukového dotazníku vykazují pozitivnější hodnocení stejných hudebních žánrů, než když odpovídají pouze podle svých představ o hudebních žánrech. Klíčová slova Hudební preference, hudební žánr, hodnotová orientace, adolescenti, domácí hudební prostředí,...
Etické aspekty komunikace influencerů na Instagramu jako novodobých názorových vůdců
Orgoníková, Daniela ; Ortová, Nina (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Etické aspekty komunikace influencerů na Instagramu jako novodobých názorových vůdců má za cíl pochopit, jakou roli hraje etika u influencerů během komunikace na Instagramu se svým publikem. Teoretická část se zaměřuje na chápání pojmu sociální sítě a také vymezuje pojem influencer. Úvodní část dále pracuje s klíčovými pojmy autenticita, self-branding nebo názorový vůdce, jež přináší zajímavé perspektivy, na základě kterých lze na influencery nahlížet. Práce dále popisuje fenomén influencer marketingu a jeho možná úskalí. Výzkumná část práce se prostřednictvím smíšeného výzkumu zaměřila na dvě roviny problematiky etiky na Instagramu. První část zaujímá kvalitativní výzkum, který popisuje vnímání etiky komunikace influencerů u uživatelů na Instagramu, který zároveň slouží i jako příprava pro následující fázi. Další částí je kvalitativní výzkum pomocí polostrukturovaných rozhovorů s influencery, který má za cíl zmapovat pohled influencerů, jakou roli hraje etika při jejich působení na Instagramu.
Hodnocení psychické zátěže na vybraném pracovišti
MARKOVÁ, Veronika
V posledních letech stoupá zájem o problematiku psychické zátěže, a to hlavně v důsledku zvyšujících se nároků samotných povolání. Důsledky psychické zátěže mohou být přenášeny i do soukromého života, a proto je důležité tuto situaci řešit. Diplomová práce se zabývá psychickou zátěží u pracovníků v soukromé firmě, která se zaobírá výrobou součástek k CNC strojům. Cílem bylo zjistit metodou kvantitativního a kvalitativního výzkumu míru psychické zátěže všech pracovníků této firmy. Byly stanoveny tři výzkumné otázky. Zkoumala jsem, zda mají demografické faktory pracovníka, fyzikální faktory v pracovním prostředí a způsob odpočinku po práci vliv na psychickou zátěž. Zjišťování proběhlo pomocí tří hypotéz. Předpokládala jsem, že u zaměstnanců bude přítomna významná míra psychické zátěže ve vztahu k věku a ta se také bude odlišovat dle pohlaví. Rovněž jsem očekávala, že rozdíly v míře psychické zátěže budou přítomné v závislosti od délky odpracovaných let ve firmě. Kvalitativní šetření bylo realizováno pomocí šestnácti otevřených otázek polostrukturovaného rozhovoru. Zpracované výsledky byly rozděleny do jedenácti kategorií a ke každé byla vytvořena myšlenková mapa. Pro lepší porozumění myšlenkovým mapám byla data doplněna o kvantitativní dotazníkový výzkum, který byl realizován pomocí standardizovaných dotazníků CBI (Copenhagen Burnout Inventory) a Meisterova dotazníku. Dotazníkové šetření bylo provedeno na všech pracovištích studované firmy. Data byla statisticky a graficky zpracována. Smíšený výzkum neprokázal významnou míru psychické zátěže u zaměstnanců firmy. V případě vztahu psychické zátěže mezi pohlavím bylo prokázáno, že zátěž u mužů i žen je stejná. Zvýšené míry psychické zátěže nebyly přítomné v závislosti od délky odpracovaných let ve firmě ani věku respondentů.
Téma Mořská panna a jeho využití v arteterapii se zdůrazněním genderového aspektu
KLÍMOVÁ, Barbora
Tato bakalářská práce se zabývá tématem Mořská panna používaným v arteterapii z genderového hlediska. Teoretickou část mé práce tvoří uvedení do kontextu tohoto mýtu, jednotlivých verzí příběhu včetně pohádky od Hanse Christiana Andersena. Dále se zabývá genderovými studii a jejich vývojem, a také symbolikou tématu Mořská panna i jeho barevností. V praktické části bakalářské práce je nastíněn smíšený výzkum, který prezentuje jednotlivé verze namalovaných mořských panen a zároveň poukazuje na hlavní rozdíly v provedení tématu mezi muži a ženami. Průzkum pracuje především s vizuální podobou mořských panen, jejich funkcí a fází příběhů, ve kterém byly zobrazeny. Práce zároveň odkrývá symboliku mýtu o mořské panně a jejího přirozeného prostředí, ale i interpretační potenciál konkrétní fáze příběhu. Interpretace jsou v duchu Rožnovské arteterapie.
Hudební postoje dětí a jejich hodnotová orientace
Stratil, Petr ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
3 Abstrakt Zkoumání hudebních preferencí ve vztahu k dalším aspektům lidského života má dlouhou tradici. Předkládaná práce je zaměřena na zkoumání hudebních preferencí v souvislosti s hodnotovou orientací. Výzkum probíhal smíšenou formou za použití jednak dotazníku, tak především polostrukturovaného rozhovoru, který byl veden s 18 žáky ve věku 16 let. Významnou součástí výzkumu byl zvukový dotazník, jehož cílem bylo především ujasnění těch žánrů, se kterými nemá dotyčný respondent příliš zkušeností. Výsledky zvukového dotazníku byly následně využity jako východisko pro rozdělení respondentů do preferenčních skupin a dále pro porovnání těchto skupin v návaznosti na určité hudební postoje, domácí hudební prostředí a především hodnotové preference. Celkové výsledky výzkumu poukazují na velmi mírné tendence k určitým skupinovým specifikům u respondentů preferujících hip hop, metal a klasickou hudbu. Naopak prokazatelný je vliv domácího hudebního prostředí na formování hudebních preferencí. Nečekaným výsledkem šetření je pak zjištění, že posluchači při použití zvukového dotazníku vykazují pozitivnější hodnocení stejných hudebních žánrů, než když odpovídají pouze podle svých představ o hudebních žánrech. Klíčová slova Hudební preference, hudební žánr, hodnotová orientace, adolescenti, domácí hudební prostředí,...
Psycho-socio-spirituální péče porodní asistentky o ženu po perinatální ztrátě
RATISLAVOVÁ, Kateřina
Disertační práce se zabývá problematikou psycho-socio-spirituální péče porodní asistentky o ženu po perinatální ztrátě a je zaměřena především na intervence porodní asistentky, které pomáhají vytvářet reálný postoj k perinatální ztrátě (rituály rozloučení s dítětem a shromáždění vzpomínkového materiálu).Hlavním cílem empirické části práce bylo detailně popsat zkušenost českých žen s rozloučením s dítětem po perinatálním úmrtí a prozkoumat vliv této zkušenosti na proces truchlení po perinatální ztrátě. Dílčím cílem práce jevalidizace české verze Škály perinatálního zármutku. K naplnění cíle disertační práce jsme využili smíšený design výzkumu. Analýza kvalitativních a kvantitativních dat probíhala odděleně, jejich integrace proběhla ve fázi interpretace výsledků výzkumu. Výzkumný soubor tvořilo celkem 102 žen, které prožily perinatální ztrátu. V detailním popisu zkušenosti českých žen s rozloučením s dítětem dominoval proces rozhodování žen o rituálech (dítě vidět/ chovat jej v náručí, získat na něj upomínku). Jako hlavní faktory, které ovlivnily rozhodovací proces žen, byly v našem výzkumu identifikovány faktory vnitřní (potřeba ženy poznat své dítě, obavy a strach z kontaktu) a faktory vnější (emocionální podpora ženy, odborné informace a vztah s porodní asistentkou/lékařem). Výzkum prokázal signifikantní vliv samostatného rozhodnutí žen o kontaktu s mrtvým novorozencem na intenzitu zármutku. Zármutek žen, které rozhodovaly samy a byly si jisté svým rozhodnutím, byl statisticky významně nižší než u žen, za které rozhodl zdravotnický personál. Intenzitu zármutku žen po perinatální ztrátě jsme ověřovali nově validizovaným instrumentem Škála perinatálního zármutku, který lze v České republice využít jako jednofaktorovou škálu. Reliabilita tohoto výzkumného nástroje stanovená pomocí Cronbachova alfa koeficientu (? = 0.9545) indikujevysokouspolehlivost.Výsledky smíšeného výzkumu ukazují na nutnost změny v psychosociální péči porodních asistentek o ženu po perinatální ztrátě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.